onsdag 6 april 2016

Att njuta av vår

I går var det minst sagt vårtemperatur här i vår lilla småstad. 

Temperaturen visade riktigt härliga siffror och solen lös ifrån en klarblå himmel. 
På stan var uteserveringarna fyllda till bredden och glassköerna ringlade långa. 

Varje år blir man lika förvånad hur vädret kan förändras och vilken känsla det är att kunna byta tjock jacka mot en tunnare variant. 



Kvällspromenaden bjöd på ljumma vindar, fågelkvitter och vitsippor! 

Blommor blir jag nog aldrig för gammal för att plocka och just vitsippor är det något speciellt med. 
Ett tecken på att våren är här! 

Jag har minne ifrån när jag var liten och satt hemma i skogen bakom vårt hus i ett helt hav av vitsippor och tjänade denna underbara doft av vår. 
Här kunde jag sitta hur lönge som helst och plocka den största buketten jag kunde 
greppa. 

I gårkväll blev det inte en lika stor bukett men känslan finns där ändå!



Denna bukett får nu pryda köksbordet och sprida en härlig vårdoft i huset <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar