söndag 3 april 2016

Att baka cheesecak brownies fast på mitt sätt

Att jag tycker om att baka är ju ingen nyhet och på helgerna den senaste tiden har det nästan alltid blivit något gottit. 



Igår blev det cheesecake brownies fast i muffinsformar. 
Jag tycker det är smidigare att baka så istället för på en plåt där kakan sedan ska skäras. 
Bitarna blir aldrig lika stora, kan kanske beror på mitt dåliga ögonmått :)

I receptet skulle smör och choklad smältas samman för att sedan blandas med övriga ingredienser. Men jag tycker det blir godare om chokladen grovhackas så det blir chokladbitar i kakan. 

En torr kaka är absolut inte god att få i munnen utan den får helst vara riktigt kladdig! 
Istället för 35min i ugnen tog jag ut den efter 25min och det var perfekt! 


Ett recept som får stanna kvar i pärmen! 
Honey tyckte de var oerhört goda <3 
(Han sa jag skulle skriva det)

Idag väntas det laxmiddag med päronen och till kaffet ska det bjudas på en mumsig kaka <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar