söndag 27 mars 2016

Att fira påsk

Glad påsk min finningar som tittar in här <3 

Hoppas ni hade en fin påskafton igår? 

Vi hade en riktigt fin dag som innehöll massa sol, långpromenad, premiärätandes av glass på stadens torg och påskmiddag hos svärisarna. 

Större delen av dagen, undantagsvis förmiddagen, sken solen ifrån en klarblå himmel och påskafton visade sig ifrån den bästa sidan. 
Sååå härligt att känna solens strålar värmar i ansiktet! 

Honeys bror med fina sambo hade anlänt ifrån Göteborg där de numera är bosatta och vi var allihopa samlade för påskmiddag hos svärisarna. Vi satt större delen av kvällen i det nybyggda uterummet och det var riktigt fint att se solen gå ner över åkrarna. 

Att baka är något som jag gärna gör och detta vet min älskade svärmor om så lotten föll på mig att tillverka något gott vi skulle ha efter middagen :) 



Jag bakade Leilas morotskaka och denna fick högsta betyg :) 
Svärfar var lite skeptisk till just morötter i kaka men han blev glatt överraskad och åt med god aptit! 
Det är kul att baka men när betyget blir Mycket väl godkänt,  är det ännu roligare :) 

Detta var vår påskafton och en mysig sådan med massa gott som stoppades i munnen <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar