tisdag 9 februari 2016

Att fira en semla

Idag är det semeldagen och detta måste naturligtvis firas!

I år har det verkligen eskalerat med olika varianter av semlor. 
Men jag är nog för traditionell och föredrar nog en vanlig semla, förutom Wienersemlan som jag har testat att baka och som fick högt betyg :) 

Semlan ska i alla fall innehålla mandelmassa och helst egengjord med lite mandelbitar i för lite tuggmotstånd. 


Jag åt min semla tidigare på dagen och är det semeldagen ska man äta semla men min älskade honey hade inte den lyckan under dagen att få äta semla. 
Så på hemvägen svängde jag inom konditoriet och köpte med mig hem en semla, som blev mycket uppskattad av min semeltokige honey <3 

Hoppas ni alla får äta minst en semla idag :) 

Denna fina vetebulle med mycket kardemumma, mandelmassa med bitar och fluffig vaniljgrädde förtjänar absolut en egen dag <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar