lördag 3 oktober 2015

Att bjuda päronen på fika

Idag ringde klockan tidigt för honey då en dag i skogen med jaktkompanjonerna hägrade. 

För min del blev det en lördagsfrukosten för mig själv och repris på gårdagens Vardagspuls. 
Farao som är med om fredagarna är bara för skön :) 



Min frukost bestod av naturell Yoggi, skivat äpple, kanel och några koppar te. 
Jag har lite porslin ifrån Greengate och är väldigt förtjust i deras mönster. Det går att blanda och på något sätt passar det ändå ihop.

 Lattemuggarna går både att använda som kaffe/te-muggar, skål till yoggin eller till och med att trycka ner lite blommor i ;) 
Bara fantasin som sätter stopp ;) 




Efter en morgonpromenad i frisk höstluft väntades det besök av päronen och naturligtvis även lite fika :) Då hösten bjuder på massor av äpplen fick det bli en äppelkaka med rivet äpple i. 
Den blev lite kladdig men hellre det än torr, om jag får bestämma :) 

Jag önskar er alla en härlig lördagskväll <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar