söndag 15 februari 2015

En helg på Mossbylund

Bild lånad ifrån mossbylund.se

Helgen har spenderats på Mossbylund i Skåne med honey. Där mös vi tillsammans med bubbel både i kroppen och i poolen, spabehandlingar, god mat och vidunderlig havsutsikt. Inredningen var väldigt mysig och den var helt i min smak. 





Vi var inte ensamma på Mossbylund när det igår var Alla hjärtans dag! Paren strömmade in och kärlek låg i luften och alla var där för att mysa på tu man hand. 

Eftermiddagen inleddes med spamys där vi hade tillgång till spa-avdelningen och naturligtvis var även spahandling inbokad. Efter att blivit totalt avslappnad var det dags att fräscha till sig och bege sig till restaurangavdelnigen för att inta en supergod trerätters middag. 

Till förrätt blev det krämig svampsoppa med knaprig ostronskivling för min del och mannen tog pilgrimsmusslor på bakad rotselleri. 



Huvudrätten bestod av hälleflundra, kungskrabba med smörsås. 



Desserten för min del blev chiboust på äpplen samt kvarg och vaniljglass med äpple och hunungdflarn. Mannen fick avnjuta en väldigt intensiv kaffesmak av sorbe med en tillhörande kaffepralin. 



Hela menyn var väldigt god och vi spatserade mot hotellrummet efter några timmar väldigt mätta och nöjda. 

Idag lämnade vi Mossbylund väldigt nöjda och med bara goda recentioner. Vi har redan pratat om hur fint det kan vara där på sommaren när det inte blåser storm som vi idag vaknade upp till. En weekend på Mossbylund när temperaturen visar på lite varmare så är det inte omöjligt att vi återvänder för att även ta en mysig promenad på den närliggande strandpromenaden. 

Helgen har varit sååå mysig och det är med glädje och kärlek jag ser tillbaka på denna weekend som jag fick tillbringa med min älskade. 

Jag hoppas att ni alla hade en mysig helg och att ni är redo att påbörja en ny vecka med lite extra kärlek i kroppen <3. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar