söndag 24 april 2016

Att ha blivit med systemkamera

Oj oj, vad det var längesedan det blev någon uppdatering här inne.
Det var inte riktigt meningen men ibland springer bara dagarna, veckorna och tiden förbi.

Men nu är det på sin plats med ett litet inlägg och förhoppningsvis med kanske lite bättre bilder än tidigare!

Jag och honey har nämligen blivit med systemkamera!!

Äntligen har vi slagit till och införskaffat en Canon.
Det är absolut inget märkvärdigt men ändå en systemkamera och jag är såååå nöjd!

Jag var tvungen att testfota igår och då fick det bli på den nya pajformen som just nu även får agera ett litet stilleben med ljus, frukt och nyplockade vårblommor.




Pajformen är ifrån Pernilla Wahlgrens nya kollektion med ugnsfasta formar som hon precis har lanserat.
Formarna finns i olika former, färger och utförande och jag tycker de är så snygga!



Egentligen kan man säga att pajformen är en "julklapp" ifrån jobbet.

Vi fick nämligen ett Gåvokort där vi själva fick välja en sak ifrån deras utbud. Men tyvärr har jag inte hittat något speciellt tidigare men för ett tag sedan loggade jag in där på nytt och då var sortimenten uppdaterat och Pernilla Wahlgrens fina serie ifrån Sagaform var valbart.

Så för någon dag sedan levererades den fina formen i en härlig turkos färg som nu får pryda köksbänken tillsammans med min fina turkosa Kitchenaid :)

Nu är det duschen som hägra och sedan blir det en sväng till päronen där det ska bjudas på söndagsfika.
Mysigt mysigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar