måndag 7 mars 2016

Att njuta av en fika är aldrig fel

Oj oj, det var länge sedan bloggen uppdaterades och jag ber om ursäkt för detta. 
Tyvärr springer tiden iväg och tyvärr finns inte alltid inspirationen där för att blogga. 

Men nu är det ny vecka och nya tag och då passar det ju bra med ett nytt inlägg och hoppas på att det inte blir flera bloggpauser. 



I helgen stod det bullbak på schemat efter önskemål ifrån honey som pratat om kanelbullar ett tag <3 
Kanelbullar blev det och innehållandes en ny blandning av fyllning. 
Denna gången testade jag att blanda smör, mandelmassa, farinsocker och naturligtvis massa kanel. 

Tipset har jag fått ifrån fina bloggen Fridas bakblogg !
Detta är en tjej som kan baka och jag blir riktigt imponerad! 

Blandningen blev nog ett snäpp bättre än vanligt och mandelmassa med farinsocker blev bara sååå gott. 
Kan gott rekommendera detta och fyllningen ska vara riklig! 
Det finns inget tråkigare än torra bullar! 



Päronen fick avnjuta bullarna i lördags eftermiddag tillsammans med semmelkladdkakemuffins toppad med vispad grädde och svärisarna fick besök i går med en påse bullar.

De fick mera än godkänt och är provsmakarna nöjda så är jag nöjd :) 

Ta hand om varandra denna måndagseftermiddag <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar