torsdag 18 februari 2016

Att servera en ost på fint sätt

Hos oss äter vi väldigt mycket ost eller i alla fall jag! 
Jag är tokig i goda ostar och helst ska de lyckta som en hel dansk ostbutiker. Det bästa tillbehöret är naturligtvis en god marmelad och kanske ett kex. 

Vi har tidigare haft osten på ett silverfat med tillhörande glaskupa.
Det ska till och med vara en väldigt gammal ostkupa. 
Men tyvärr har det blivit någon konstig reaktion på silverfaten när vi haft osten på detta och det har blivit lite tråkiga missfärgningar. 

För någon dag sedan blev det inlöp av en fin marmorbricka ifrån Madam Stoltz och på denna bricka har vi nu osten med samma glaskupa som tidigare. 


Mycket stiligt att servera osten på ett marmorfat :) 
Helt i min smak! 

Ljus marmor kan jag tycka är väldigt fint och stilrent! 
Min önskan just nu är ett fin fint soffbord i metallben med en marmorskiva ovanpå. 
Likt dom här under. 








Bilderna är lånade av Kasenberg.se
Men vi får nog slita ett tag till på det soffbord vi ghar ett tag till så det får bli en fortsatt dröm. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar