lördag 14 november 2015

Att ha gjort Huseby julmarknad

Idag styrde jag och honey kosan mot Småland och Huseby Bruk för att inta Nordens största julmässa! 


Under flera år har det funnits planer på att åka hit men det har tyvärr aldrig blivit så. 
Men idag blev det äntligen en resa till de småländska skogarna och vi var ju inte själva på detta ställe.
Det var riktigt mycket människor! 

Det blev en dag med mycket hantverk, mat, sol och även tyvärr lite regn. 
På Huseby julmässa fanns nog allt som man kan tänka sig. 
Tyvärr var det ganska varmt så den riktiga julkänslan infann sig aldrig men vi var nöjda ändå efter några timmars spankulerande bland alla utställare. 


Med oss hem fick vi en påse julfudge, en riktigt stark god ost (bara min, älskar starka ostar) och en riktigt häftig julklapp. 
Men den vågar jag inte visa här ;) 

Det blev även provsmakning av SM-vinnaren till bästa ostkakan :) 
Jag har nog inte ätit ostkaka på ca 10 år men det var faktiskt gott och vinnar-ostkakan innehöll även lite bita då det blev liter tuggmotstånd, helt enligt min smak :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar