lördag 4 april 2015

Att önska en Glad Påsk

Idag är det som bekant påskafton och jag önskar er alla en riktigt Glad och mysig påsk! 

Dagen inleddes med bak av tårtbotten till den blivande påsktårtan som jag tog på mig uppdraget att baka till kvällens påskmiddag hos svärisarna.

 Det är inte ofta jag bakar en traditionell tårta med grädde, jordgubbar och marsipan. Men idag fick jag ett infall att göra detta med en passande dekoration av choklad/marsipanägg och marsipanfigurer. 



Tårtbotten blev kanon och känslan när man plockar ur den ifrån ugnen och vänder den upp och ner och ta bort formen för att konstatera att det lyckades, den är skön :) 
Det är så lätt att den sjunker och ser ut som en hängmatta :(

Mellanlagren bestod av lemoncurd blandad med uppvispade grädde samt färska jordgubbar på grädde. 

Själva dekorationen var dock inte det lättaste och den bilden jag hade i huvudet hur den skulle se ut blev tyvärr inte riktigt uppfylld. Det ser så lätt ut när konditorer dekorerar tårtor och marsipanen blir så där slät och perfekt men det är lättare sagt än gjort och få det så perfekt. 



Men men, tårtan är hemmagjord och det syns iaf ;) I det stora hela så blev den som jag tänkt mig men är man perfektionist så är man ;) 

Jag hoppas nu på att den blir godkänd (smakmässigt) på kvällens middag :) 

Det börjar nu blir hög tid att studsa upp ifrån soffan och hitta något mera representabelt i garderoben för att sedan be sig mot svärisarna samt honeys bror med sin söta tjej :) 

Önskar er en fortsatt bra påsk och njut av varandras sällskap, god mat och massa gottit godis <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar