onsdag 29 april 2015

Att baka en tiger

Enligt almanackan är det tydligen snart dags att fylla år och tydligen även jämt! 

Om ca två veckor ska det då ställas till med kalas och förberedelserna har påbörjats. Gästerna är inbjudna, det som ska bli fördrink har idag hämtats på systemet och det som ska bjudas på efter maten har bakats.



Det blev tigermuffins med krämig fyllning av bland annat cream cheese som jag bakade häromdagen. Mannen och jag provsmakade en liten "tiger" när de kom ut ifrån ugnen och de blev godkända :) 
Fyllningen gjorde att de blev extra krämiga och inte torra som muffins annars kan bli. 

Imorgon är det ledig dag för mig och jag har tänkt att spendera några timmar tillsammans med fönsterskrapan innan det blir dags att hämta mannen efter jobbet för att åka vidare till Valborgsfirandet. 

Men nu är det lillördag och jag önskar er en bra sådan <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar